Modus-familie van Schell uitgebreid met nieuwe, robuuste kranen voor douche en wastafel

Robuust, functioneel, mooi en tegelijkertijd betaalbaar: dat zijn de belangrijkste eisen, die doorgaans aan de inrichting van publieke, sanitaire ruimtes gesteld worden. Met de kranen uit de Modus-familie komt Schell optimaal aan die eisen tegemoet. Schell heeft het Mo-dus-programma uitgebreid met twee nieuwe modellen: een douchekraan met thermostaat en twee nieuwe modellen eengreepsmengkranen. De beide nieuwe producten vormen een praktische aanvulling op de in 2021 geïntroduceerde elektronische kraan, de Modus E. Op de VSK in Utrecht is het uitgebreide Modus-assortiment voor het eerst te zien.

De nieuwe Modus-douchekraan is ideaal voor kinderen en voor mensen met een beperkt reactievermogen. Voor normaal gebruik kan de watertemperatuur ingesteld worden tot 38 °C, maar een verdere verhoging naar maximaal 43°C kan alleen door de knop van de temperatuurbegrenzer in te drukken. Zelfs bij uitval van de koudwatertoevoer of bij drukverschillen in het waterleidingsysteem wordt het water nooit heter dan 43°C. Zo biedt de ThermoProtect-technologie een optimale bescherming tegen verbranding. Daarnaast zorgt ook de IsoBody-technologie bescherming tegen verbranding, want de kraan blijft door de thermische ontkoppeling van de behuizing altijd koel. De nieuwe Modus douchethermostaatkraan heeft een fraai en functioneel ontwerp. Door de handige bediening en de goede leesbaarheid van de tekens is de kraan zeer gebruiksvriendelijk. Er zijn bijpassende sets voor een douchegarnituur en of een handdouche leverbaar.

Nieuwe eengreepsmengkraan

Met vier verschillende varianten biedt de serie Modus eengreepsmengkranen een ideale oplossing voor elke situatie: er kan gekozen worden uit een twee varianten van de eengreepsmengkraan: met een standaard hendel of met een designhendel. Beide modellen zijn leverbaar met een thermostaat of een standaard kartousch. Ook hier zorgt de innovatieve ThermoProtect-technologie voor een optimale bescherming tegen verbranding. De nieuwe opbouwkranen zijn beschikbaar in twee uitvoeringen met verschillende hendels, waardoor de serie een prima keuze is voor sanitaire ruimtes, die door kinderen of personen met een beperkt reactievermogen gebruikt worden.

Contactloze bediening voor optimale hygiëne

De elektronische Modus E wastafelkranen zijn verkrijgbaar met een wanduitloop of als opbouwkraan. De contactloze bediening vermindert de kans op besmetting, terwijl  regelmatige stagnatiespoelingen helpen bij het behoud van de (drink)waterkwalitei in (semi-)openbare gebouwen. Zo leveren alle modellen van de Modus E hun bijdrage aan de bescherming van de gebruiker en de waterhygiëne.

Vandalismebestendig

De kranen uit de Modus E serie zijn uit een stuk gegoten en dankzij de robuuste, metalen uitvoering vandalismebestendig. Ze zijn dus geschikt voor gebruik in drukbezochte openbaar toegankelijke ruimtes. Daarnaast is de Modus E met een bescherming tegen bewuste blokkade van de infraroodsensor uitgerust; bijvoorbeeld als er kauwgom op de sensor worden geplakt.

De opbouwmengkraan uit de Modus E serie, de HD-M, beschikt over een heetwaterblokkade. Daarnaast zijn er uitvoeringen voor koudwater leverbaar. De wanduitloopkranen zijn leverbaar in twee verschillende lengtes: 187 mm. en 230 mm., zodat gebruikers bij alle soorten wastafels comfortabel hun handen kunnen wassen. Door besparing op het verbruik van water en energie ondersteunen de Modus E kranen ook de gebouwcertificeringssystemen BREEAM en LEED. Voor deze certificeringen biedt Schell speciale straalregelaars aan. Een andere variant in de Modus-familie is de Modus Trend E. Deze kraan heeft minder technische snufjes en is daardoor aantrekkelijk geprijsd.

Alle modellen van de Modus-familie hebben een terugstroombeveiliging en een voorfilter. De  onderdelen die in contact komen met water voldoen uiteraard aan alle eisen. De kranen kenmerken zich door hun robuuste ontwerp en hun ideale prijs-prestatieverhouding. De versies met verbrandingsbeveiliging zijn zeer geschikt voor personen met een verminderd reactievermogen en kinderen, terwijl de Modus E modellen met de elektronische, contactloze bediening de drinkwaterhygiëne en de gezondheid van de gebruikers beschermen.

Contact voor de pers

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Schell GmbH & Co. KG
Armaturen